19. sep, 2013

Saliegas of gifgas in cockpit?

KLM moet van de rechter onderzoeken hoe het zit met een gifgas in de cockpit, van een Boeing toestel. 

Ja, je leest het goed, je hoort het goed en je gaat verder via Google zoeken. Je leest dat er een piloot naar de rechter is gestapt, dat hij ziek is geworden en zijn evenwicht kwijt was. 
Pfff, en je bent bang voor vliegen. Je vliegt regelmatig, laatste tijd wat vaker waardoor je vliegangst minder was geworden en nu dit nieuws. Waarom komt zo iets in het nieuws? Je denkt, nee je probeert je te overtuigen dat het een opgeblazen gedoe is. Een zaak die bekijken wordt met een groot glas, dat hoop je tenminste met de wetenschap dat je binnenkort weer gaat vliegen. Je denkt als de airco van KLM toestellen gifgas bevatten dan is helemaal hopeloos met anderen, misschien ook met Transavia waarmee je straks gaat vliegen.
Van boringen naar saliegas zou minister  van Kamp even afzien, tijdelijk. Hij zou het effect op de aardbevingen in Groningen laat onderzoeken en neemt de protesten van de bewoners in acht.
Zouden die twee zaken met elkaar te maken hebben? Is saliegas giftig en zo ja waarvoor wordt hij gebruikt. Ik heb geen idee en wil het ook niet uitzoeken. Misschien is het de saliegas die in de airco van de Boeing gebruikt wordt want  als die piloot de waarheid spreekt en dat die gifgas in de cockpit evenwichtsstoornis veroorzaakt betekent dat het misschien saliegas is want die veroorzaakt ook evenwichtsstoornis waardoor de aarde beeft.
In ieder geval die twee nieuwsitems houden je bezig tot je twee keer gaat vliegen en landen. 
Zou die piloot die ziek geworden is en naar de rechter stapte uit Groningen komen of uit een dorp in het gebied waar saliegast geboord wordt? Alles kan. Daarmee wil je niets suggereren. Je gelooft toch niet in complottheorie of andere dingen. Je gelooft zelfs niet dat een vliegtuig lange uren in de lucht kan hangen met al die mensen aan board. Ach, wat dat betreft verschil je niet veel van anderen. Wel van de piloot die zijn evenwicht kwijt is door de gifgas die niet helemaal gifgas is maar een beetje. Je wil zeker niet met die piloot vliegen. Je denkt: 'gelukkig, hij werkt bij KLM en je vliegt er niet mee. Maar je bent bang dat hij ontslagen wordt en dat hij bij Transavia gaat solliciteren en het toestel gaat besturen waarmee je straks gaat vliegen.
Waarschijnlijk heb je ook teveel airco lucht ingeademd. Het is duidelijk dat je je evenwicht kwijt bent en onzin uitkraamt.