Fietsers in Londen
Londen was helemaal geen fietsenstad. Misschien wordt hij dat ook nooit. Londen is de stad van politiek maar vooral van Theater en poëzie. Sinds een aantal jaren groeit daar de noodzaak om te fietsen. Fietsen in een drukke stad is gevaarlijk. Zeker
als de stad geen aparte fietspaden heeft. Op een fiets voel je je vrij en je denkt overal te komen. Dat kan wel. Als fietser kan je het bloed onder de nagels van automobilisten, bus- en vrachtwagenchauffeurs halen en hen dan uitlachen maar je kan ook onder
de dikke wielen terecht komen en de (vrachtwagen)chauffeur zou denken dat hij op een hobbeltje heeft gereden. Hij rijdt dan fluitend verder door tot hij de sirenes hoort, wordt aangehouden waarbij hij stom verbaasd zou kijken.
Ik lees dat de burgemeester
van Londen de fietsers gaat verbieden de koptelefoons te gebruiken tijdens het fietsen in Londen. Hij wil de vrachtwagenchauffeurs niet verbieden en ook niet ontbinden.
Natuurlijk is het heerlijk om te fietsen met de koptelefoon, dat je van de muziek
en liedjes geniet. Dat je zelf meezingt en fantaseert de winnaar te gaan worden van the Voice of van een andere zangprogramma. Natuurlijk is het de moderne tijd van de massacommunicatie waarop ook op de fiets je er niet kunt ontkomen. Je hebt niet alleen
een koptelefoon maar je moet sms’n, whatsappen, op feesbook surfen. Ja, dat hoort er bij. Daarover had de burgemeester van Londen het niet. Hij had het alleen over de koptelefoon die de fietser zou hinderen andere geluiden te horen. Hij weet waarschijnlijk
niet dat de oren heel raar functioneren. Dat de oren soms niet horen terwijl iemand tegenover je zit hardop te spreken, tegen jou nota bene.
In Nederland is goed geregeld voor de fietsers. Als ze zelf een ongeluk veroorzaken en aangereden worden krijgt
de automobilist, de chauffeur van welke voertuig dan ook altijd de schuld. Dat brengt de fietser, wanneer hij bij het ongeluk zijn leven verliest, niet meer onder de levenden. En hij kan nooit het verhaal vertellen of hij door de koptelefoon of door
de massamedia was afgeleid of door beide.
En de burgemeester van Londen zou er beter aan doen, ook als hij hekel zou hebben aan de fietsers, om niet alleen hen de koptelefoons af te laten nemen maar meer gaan doen om te voorkomen dat minder fietsers
dood gaan en meer fietsers door Londen fietsen.
Eigenlijk moeten ze in England beslissen om voor Londen een Nederlandse burgemeester aan te stellen om van Londen een fietsenstad te maken.
Meest recente reacties
Zo trots op iemand zoals u, die ons bekend maakte bij nl bevolking in zeker in jaren 90. Ik ben zeer benieuwd naar uw boeken , erg veel succes
Als je niet de liefde, toewijding en aanbidding krijgt die je verdient of als je geliefde de interesse in je lijkt te verliezen, dan kan ik eerlijk zeggen dat je hulp nodig hebt om dingen goed te make
In 1960 is mijn naam.Joyce ook geweigerd bij de burgerlijke stand in Diemen. Ambtenaar kon de naam niet. En daardoor heet ik nu officieel Jolanda.
Ik wil mijn prachtige getuigenis delen over hoe ik mijn Echtgenoot van mijn leven terugkeerde, ik wil de mensen vertellen dat er een echte spell caster online is en is krachtig en oprecht, Zijn naam i